Geoblog.pl    Szaman    Podróże    Wymiana w Turcji    Spadamy stąd!

Spadamy stąd!

Słowacja
Słowacja, Bratislava

Rano wstajemy,i zaczynamy epicką podróż do domu. Czule żegnamy się z pokoikiem,zabieramy rzeczy i pędzimy na lotnisko Sabiha Gukcen. Pierwszej tureckiej kobiety pilota w historii wojskowości. Niestety.z tym lotniskiem nie ma bezpośrednio połączenia jak z Lotniskiem Mustafy Kemala,więc trzeba improwizować. Taksówka kosztuje miliard lira,więc pędzimy komunikacją Miejską.
Krok 1 : 10 minut piechotką na stację mietra,kupujemy bileciki po 1 lira i czekamy na metro.O! Jedzie!

Krok 2 : 10 minut na drugą strone mostu,metrem. Na drugą strone,mam na myśli oczywiście na dzielnice Galata,jeszcze w Europie.Metro pędzi po ulicach,potem po moście,i pokazuje nam ładnie jeszcze raz wszystkie piękne budyneczki.Wypadamy z metra i pędzimy na...

Krok 3 : 40 minut barką do części azjatyckiej. Barka kosztuje też 1 lira,troche buja na bokach,ale warto sobie popłynąć. Z wody miasto też fajnie wygląda. Atakuje mnie choroba morska więc większość drogi spędzam na modleniu sie o szybki powrót na ląd.

Krok 3,5 : Ogarnięcie tematu w 15 minut - po wyjściu na drugiej stronie nie ma najmniejszych informacji na temat tego jak udać się na lotnisko S.G. Udaje nam się łamanym tureckim dowiedzieć od tubylców,do którego autobusu musimy się udać.

Krok 4 : 90 minut autobusem miejskim na lotnisko.Wliczone w to oczywiście lotne zatrzymanie pojazu,i sprawdzenie przeż Policje dokumentów każdej osobie w autobusie. z każdą minutą wgłębiamy się w Azję,i widzimy coraz większą różnice w zabudowie miasta. Znikają kamienice i potężne meczety. Pojawiają się betonowe osiedla wieżowców i maleńkie meczeciki co osiedle. Naprawde,Osiedle Tysiąclecia w Katowicach wygląda przystępniej.Wpadamy na lotnisko i udajemy się do odprawy.Aha,bilet na autobus - 7 lira.

Krok 5 : Godzina odprawy,rozkminy i czekania.Wpadamy na samolot,tym razem SKY Europe,też warto. Chwileczke sobei siedzimy,i wystrzeliwujemy z Turcji. Trzymaj się,było fajnie,ale lecim na Szczecin.Albo nawet na Bratysławę.

Krok 6 : 90 minut w samolocie do Bratysławy,a potem 20 minut autobusem z lotniska Bratysławy na Dworzec.Na dworcu sto piw i frytki,i czekanie na spóźniony oczywiście pociąg PKP Chopin.

Podpowiedź 1 : W czasie podróży nie spożwać alkoholu w ekstremalnych ilościach,*może spowodować wielką lipe.*

Podpowiedź 2 : Na dworcu w Bratysławie nie zaczepiać bezdomnych cyganów. Patrz gwiazdka w punkcie 1